Cradle to Cradle: ADLER sází na udržitelnost

Existuje mnoho ekoznaček a certifikátů udržitelnosti - ale téměř žádné nejsou tak komplexní a kvalitní jako "Cradle to Cradle", pečeť pro inovativní cyklické hospodářství. Není proto žádným překvapením, že společnost ADLER, průkopník v oblasti ekologických barev a laků, stanovila laťku pro tuto nejvyšší značku a udělala z "Cradle to Cradle" (C2C) referenční hodnotu pro svou udržitelnou škálu výrobků.
9. 4. 2020

Komplexní pohled na věc

Co odlišuje Cradle to Cradle od jiných certifikátů týkajících se udržitelnosti? "Především celostní pohled na životní cyklus považuji za správný," vysvětluje Dr. Albert Rössler, vedoucí výzkumu a vývoje ve společnosti ADLER. Cradle to Cradle se podrobně věnuje celému procesu výroby a recyklace produktu. Od zpracování obnovitelných surovin přes výrobu s využitím procesů šetrných k životnímu prostředí a zdrojům až po recyklaci. Základem je odpad. V praxi to znamená, že například vyřazený kus nábytku nebo dřevěný díl nekončí v odpadcích, ale je recyklovaný podle principu kaskádového použití - například na dřevotřískové desky nebo izolační materiály. "Naším cílem je, aby materiál povrchové úpravy při recyklaci přinesl další přidanou hodnotu - aby ho bylo možné využít jako například lepidlo nebo součást barviv," vysvětluje Dr. Rössler.

Udržitelný sortiment

ADLER již nabízí rozmanitou škálu výrobků s certifikátem C2C: ekologická nástěnná barva Aviva Terra-Naturweiß, ekologická ochrana dřeva Pullex Aqua-Terra do exteriéru a Legno Aqua-Öl na olejované povrchy v interiéru a univerzální lak Varicolor na (téměř) všechny podklady a dostupný v téměř neomezené paletě barevných odstínů. Nejnovější přírůstek do řady C2C od společnosti ADLER je Aquawood Natureffekt, systém na okna na bázi vody, který působí maximálním přirozeným dojmem. Brzy bude doplněn certifikátem C2C i lak na nábytek, aby bylo možné nabídnout udržitelnou ochranu pro všechny povrchy - od nábytku přes okna až po malování stěn. "Největší výzva spočívá v oblasti surovin: musíme se stále více spoléhat na obnovitelné a recyklovatelné suroviny, aniž abychom snižovali kvalitu," vysvětluje Dr. Rössler. Značka ADLER ostatně zaručuje spolehlivou prémiovou kvalitu - to je také součástí filozofie udržitelnosti: "Čím kvalita nátěrové hmoty vyšší, tím je vyšší je její udržitelnost. Je to proto, že se zvyšuje životnost a intervaly obnovy ošetřených povrchů se snižují." Kvalita a udržitelnost - u předního rakouského výrobce barev ADLER nejde o rozpor, ale ideální řešení povrchové úpravy v každé oblasti.

ADLER - máme barvu v krvi

Se 620 zaměstnanci je ADLER předním rakouským výrobcem laků, barev a prostředků na ochranu dřeva. Rodinná firma založená v roce 1934 Johannem Berghoferem, řídí nyní ve třetí generaci Andrea Berghofer. Každým rokem opouští závod ve Schwazu 18 000 tun barev a laků, které jsou doručovány zákazníkům ve více než 25 zemích po celém světě. ADLER má prodejní společnosti v Německu, Itálii, Polsku, Nizozemsku, Švýcarsku, České republice a na Slovensku; jediným výrobním místem je továrna na laky ADLER ve Schwazu/Tyrolsku (Rakousko). Jako první společnost ve svém oboru je ADLER od roku 2018 100% klimaticky neutrální.

© by adler-lacke.com